Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 

SZAMÓCA RECEPT-OLDALA

RECEPT LAP - ízek, tájak, diéták...


BERGMANN CUKRÁSZDA, BALATONFÜRED

2009.01.29

8230 Balatonfüred,
Petőfi Sándor u. 64.

Nyitva: 9.30 -21.30 
 

p1000391-dd.jpg

 

2009. nyár

A lényeggel kezdem: az itt látható Bergmann-féle francia krémes NAGYON JÓ! Fantasztikusan jó. Komolyan mondom, ilyen jó francia krémest még nem ettem cukrászdában. A krém és a hab könnyű, nem túl édes, a tészta roppanós, friss, a karamell éppen elég, nem viszi el a sütemény ízét a cukorszirup-íz felé. Ezért a krémesért megéri beülni a Bergmann Cukrászdába.

Kép A másik valódi ízélményt a Morgan kapitány torta okozta. Ilyet máshol még nem láttunk, nem ettünk. Szerencsére megkóstoltuk. Érdemes volt. Ez a sütemény sem túl édes, harmonikusan egészíti ki egymást benne a csokoládé, a rum, a piskóta íze. Egyszerre lágyan habos és karakteres. Látványra némelyik puncstortára emlékeztet, de az íze teljesen más, sokkal jobb. Az egyetlen hátránya, hogy mostanság, a zéro tolerancia korában, előfordulhat, hogy a fogyasztását zokon venné egy szondáztató rendőr.

Tulajdonképpen a balatonfüredi Bergmann Cukrászda minden általunk kóstolt süteménye finom volt. Bár a hagyományos tortákról mindannyian azt állapítottuk meg, hogy iszonyú tömények. Egy falatnyival dugig van tőlük az ember. Ez főképp a csokis tortákra vonatkozik. Ez persze ízlés kérdése.

Viszont most jön az érem másik oldala.

Vagy mondhatnám úgy is: most jön a "fekete leves". És ha már  "fekete leves", hát kezdem a kávéval. A Bergmann kávéja pocsék. Savanyú, csersavas, rosszízű lötty.

Kép A fagyi sem jó. Sőt, inkább rossz. Külsőre mutatós, valódi alapanyagok is érződnek benne. De se íze, se bűze. Mindennek valami jellegtelen egyeníze van. És a fagylalt állaga sem kellemes. Ezért a fagylaltért az átlagos ár másfélszeresét elkérni nagyon erős túlzás.

Végezetül pedig a kiszolgálásról. Ottjártunkkor a kiszolgálás katasztrofális volt a Bergmann Cukrászdában. Összesen négy asztalnál ültek vendégek. Ezt a néhány embert kellett volna kiszolgálnia nagyjából öt pultos kisasszonynak és két pincérnek.

Nem nagyon ment a dolog.

A csúcspont az volt, amikor a rendeléseket végképp összekeverték, mindent más asztalhoz vittek ki, mint ahova kellett volna, aztán mikor ezt valamelyikük észrevette, igen harsány, a belső vendégteret betöltő trágár  káromkodásokkal nyugtázta a dolgot. Ezután az egyik pincér az asztalunkhoz rohant, fölkapta a néhány perce letett tányért, elrohant vele, és elvitte egy másik asztalhoz. Hozzánk közben máshonnan más tányérokat hozott.  Végül a nagy fejetlenség zárásaképpen nagyjából az került hozzánk, amit rendeltünk egy meg nem rendelt süteménnyel megtoldva.

Őszintén megmondom: a Bergmann Cukrászda árai mellett - az átlagos cukrászdai árak dupláját, háromszorosát kérik a süteményekért - nem tölt el örömmel az a tudat, hogy olyan tortaszeletet tesznek elém, amibe egy idegen ember már esetleg kissé beleevett. Ezt egy olcsó cukrászdában sem díjaznám. Itt pedig egyenesen vérlázítónak tartom.

Bízom abban, hogy mindez egyszeri, soha többet meg nem ismétlődő eset volt.

Vétek a fantasztikus sütemények okozta élményt ilyen ostoba hibákkal elrontani.

   

p1000417-dd.jpg

  

2010. tavasz, nyár, ősz, tél...

Azóta sokszor voltunk a balatonfüredi Bergmann-ban.

Mert a krémes annyira jó, hogy muszáj visszajárni.

A hangulat, a kiszolgálás változatlanul pocsék. Az árak nagyon magasak. Tehát nem változott semmi. Talán csak a krémes lett sajnos kisebb.

  

Kép

 

 

2011. tavasz

Nem is tudnám összeszámolni, hányszor jártunk már a Bergmann-ban krémesezni. Ez azért nagy szó, mert mintegy 150 kilométerre lakunk az említett cukrászdától.

A füredi Bergmann-krémesről megint csak azt mondhatom: a legjobb az országban.

 

2011. nyár

Változatlanul imádom a Bergmann-krémest, és változatlanul égnek áll a hajam attól, ami Bergmannéknál folyik.
A kiszolgálás minősíthetetlen. Tényleg az.
Kezdve azzal, hogy negyed órát üldögél az ember úgy, hogy közben tőle öt méterre hátrakulcsolt kézzel álldogál a felszolgáló fiú, de se étlapot nem hoz, se annyit nem mond, hogy jónapot.
Aztán a rendelésnél látszólag gondosan fölír mindent, majd a megrendeltek felét nem hozza ki, a másik felük helyett viszont teljesen mást hoz.
Mikor valamiről megkérdezzük, hogy az miből készült, közli, hogy fogalma sincs, és otthagy.

Bónuszként a számlázásnál közel egy ezressel becsap.

Ezerszer megfogadtuk, hogy messze elkerüljük a Bergmannt, de nem visz rá a lélek, mert jó a krémes.

 

p1000385-ee.jpg

 

  

 

Értékelés 

 

A "jeles" osztályzat 5 mosolygós csillag.
    A csillagok egytől ötig az iskolai egyes, kettes.. ötös érdemjegynek felelnek meg.

Az hattól tízig adható plusz csillagok azt jelentik, hogy a kapott szolgáltatással kivételesen meg voltunk elégedve. Ezek a csillagok külön dicséretet jelentenek a jeles osztályzat mellé.

 

Sütemények:                                   Kép KépKépKépKépKép Kép    (A krémes szuper!)

Fagylalt:                                          KépKépKépKép

Kávé, tea:                                       KépKépKép

Kiszolgálás:                           Kép

Hangulat:                                        KépKépKépKép

A vendégtér kialakítása:               KépKépKépKép

Tisztaság:                                        KépKépKépKépKép

Mosdó (tisztasága):                      KépKépKépKépKép

Ár-érték arány:                        KépKépKép

 

 

Ha más a véleményed, írd meg!

Természetesen nem vagyunk tévedhetetlenek. És ahány ember, annyiféle ízlés.

Lehet, hogy amikor ott jártunk, éppen rossz volt a csillagok állása, migrénje volt a cukrásznak vagy összeveszett a feleségével. De persze az is lehetséges, hogy mi láttuk túl rózsaszínben a világot azon a napon, és azt is ehetőnek találtuk jókedvünkben, amit te a szomszéd kutyájának se adnál oda.

Mondd el a véleményedet te is!

 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

Re: Bergmann

(:), 2011.11.16 17:39)

Szerinted a szerkesztők szépen elmennek a cukrászdába elkérik a receptet és kiírják? És Te meg majd egy sima boltban megkapsz hozzá mindent?

Bergmann Fagylalt

(:), 2011.11.16 17:34)

Ahhoz képest, hogy a fagylalt állítólag nem olyan jó, és szinte csak a krémesről beszél mindenki, nagyon klassz képek kerültek fel a Bergmann Cukrászda fagylaltkelyheiről. Az asztallapról teraszról fel lehet ismerni... Ami engem illet nincs kifogásolnivalóm, nem írtam eddig semmit sem. Karácsonyra meg majd angyali kalácsot és marcipános-szilvalekváros beiglit is veszek.

...

(Pincér 3, 2011.09.30 15:25)

Bergmannba dolgoztam!Felszolgálók,Pultosok egyáltalán nem bunkók!Sőt,Nagyon is kedvesek és aranyosak!!A Bergmann Úr,na ő egy Tapló!!!!Próbáljatok ki csak egy napot is ott dolgozni,és megtudjátok miért nem mosolyog a személyzet(nincs itt semmiféle magánélet,lelki probléma stb...)

Re: ...pincér

(Berrrgman, 2011.10.25 05:52)

Munkahely.. nem gyóntatófülke és nem pchihiátriai rendelés

Bergmann

(Nóri, 2011.03.16 20:11)

Győrben a valódi eredeti Bergmann Cukrászdában (Attila u) a kiszolgálás jó, a sütemények elsőrendűek, a fagyi nagyon drága, de az "öreg" Bergmann CUKRÁSZ poros nyomába sem ér. Soha nem üvöltött a személyzettel, kedves udvarias ÚR volt! (Isten nyugosztalja) (A fia, csak a fia, de nem úr!) Mert akkor a sütik nagyobbak voltak, és nem voltak az árak elszállva, értsd akár hetente lehetett ott sütit venni egy 4 tagú családnak min. 2 szeletet. Szóval a győri Bergmann még most is viszi a prímet, ott kellene kipróbálni eredetiben az édes életet! :)

Re: Bergmann

(Szamóca, 2011.03.16 20:20)

Kipróbáltuk a győri Bergmann-t. Mindkettőt. Többször.
Régóta készülök is írni róla.
Az egyetlen pozitívum: a békés, nyugodt hangulat.
A sütemények nem jók. A győri Bergmann-krémes fényévekre van a füreditől.
A győri Bergmann forró csokijánál pedig csak egyszer ittam rosszabbat életemben (a Jégbüfében).
Ha a győri Bergmann meghitt hangulatához hozzá lehetne adni a füredi krémesét... na az lenne tökéletes!

mindenről

(bandi, 2011.03.16 18:40)

Minden elismerésem az ott dolgozóknak.Hétvégén fültanuja voltam,hogy a Bergmann-úr artikuláltan üvöltözött a pincérrel.Nem tudom mit vétett az a szegény fiú,de nem hiszem,hogy a vendégek elött kell megalázni.A pultban volt egy civil ruhás( hölgy) akinek a modora is hagy némi kivetnivalót,arogáns,lekezelő stílusban beszélt velünk,és a pultban dolgozó fiúval is.Egy dolog van amiért megyünk,az a franciakrémes ,de inkább elhozzuk csomagban.

Re: mindenről

(Szamóca, 2011.03.16 19:11)

Szia!
Nagyon sajnálom, hogy nem változott a helyzet. :(((
Mi legutóbb semmilyen problémával nem találkoztunk a Bergmann-ban. Meg is örültünk nagyon, mert abban reménykedtünk, hogy tartós javulásról van szó.
De a te tapasztalataid alapján úgy tűnik, csak véletlenül fogtunk ki egy nyugis estét.
Viszont a krémesük még mindig egy csoda!

A Bergmann modorról és a krémesükről

(Vali, 2011.01.11 11:28)

A krémes ötletes: a krém közepén is van tészta, ezt díjazom. A pincéreket el kellene küldeni viselkedés-kultúra tanfolyamra. Lehet, hogy maga a Bergmann ennyire pokróc a betérő vendégekkel? Az árak annyira aránytalanok, hogy csak a krémesért érdemes betérni ide. Olyan sok a mínusz, hogy én csak 1 pontot adnék.

MINDENRÖL

(Marietta, 2010.10.28 19:37)

A Bergmann cuki a világon a leges legjobb cukcsija!
Imádok oda Járni hétvégente járunk oda és én mindig a sült túró torát eszem!
Szeretem a helyet,a pultosok is felhötlen jo kedvel vannak a felszolgálóval együtt!!!!
nekem külön élmény oda járni!!!!!incsi minden!

kiszolgálás

(angel, 2010.10.26 21:35)

Igaz,hogy nem törzsvendég vagyok,de többször voltam már a cukrászdában.Semmi baj a kiszolgálással.Velem és a családommal is udvariasak,segítőkészek voltak.A Főnökúrról csak annyit.hogy nem egyszerű eset.A kostólt sütemények finomak voltak.Legközelebb is bemegyünk a Bergmann cukrázdába.

pincér

(vendég, 2010.10.15 21:49)

Szerintem nagyon jó hely a Bergmann cukrászda!
A kiszolgálás első osztályú!Pultosok aranyosak a pincérek is tudják a dolgukat nekem van kedvencem is a pincéreknél,kis fiatal fiú.Nagyon illedelmes és sajnos csak hétvégenként látni ott!
Szóval én nagyon szeretem a Bergmann Cukrászdát!!!!

Bergamann

(Szamóca, 2010.07.25 19:09)

Mi mostanra már megtanultuk, hogy SOHA nem ülünk be a Bergmannba.
Ha arra járunk, elhozunk néhány krémest, mert a krémesük tényleg nagyon jó.
Igyekszünk kibírni azt a néhány perc pofavágást és fintorgást, ami Bergmannék részéről a krémes mellé jár. Aztán sietve távozunk.

Felszolgálás

(Jutocsa, 2010.07.25 18:44)

Sajnos a felszolgálók viselkedését biztosan nem a csillagok rossz állása okozta. Zsinórban harmadszor fordul elő,hogy barátnőm rákvörösen,teljesen feldúlva jön haza a cukrászdából, (mert a krémes tényleg a Bergmannban a világ legjobbja, megéri a borsos árát simán! )A forgatókönyv mindig azonos, megkéri az épp ügyeletes kiszolgálót, hogy legyen kedves nem a szélét adni(túl sok tészta/kevés krém), erre azonnal szemforgatás, szájhúzás majd mégiscsak szélét adás következik. Ezt szóvá teszi kedvesem, közlik vele hogy a széle is ugyanolyan, ő megkérdezi akkor mit számit hogy mit kér, adjanak neki a közepéből, ha mindegy.Hasonlóan logikátlan és megalázó tízperc és vendégkönyvbe irogatás után szokott távozni...Szóval ha a főnök ideges én azt maximálisan megértem.

Felszolgálás

(Panni, 2010.04.26 14:21)

Ezek szerint akkor időnként mégis jogosan ideges a főnök?:-) Ha a pincérek viselkedésében ti is találtatok kivetnivalót? Lehet, hogy pont emiatt cserélődnek oly gyakran a fiatal kiszolgálók.

Bergmann

(jucus, 2010.01.01 20:31)

Üdv!
Csatlakozom az előttem hozzászólókhoz.A cukrászda vezetése valóban nem egyszerű a mai helyzetben,de a Főnök úr hozzáállása is hagy némi kívánnivalót.Nem egyszer voltam szem és fültanúja,hogy a vendégek előtt korholta le a munkatársait,ha valami apró hibát észlelt.Ezt utólag is megtehette volna,négyszemközt.Nem gondolom,hogy ez nagyon vendégmegtartó viselkedés,hacsak a vendég nem ezért jár be hozzájuk.A városban amúgy is elég rossz híre van a Bergmann-féle "mentalításnak".Legény legyen a talpán aki kibírja náluk hosszabb ideig!Bízom benne,hogy a változás szele eléri Bergmann úr jómodorát is!

tutu

(Fóti lakos, 2009.12.06 21:20)

jajj

A cukrászda megítélése ?

(Killerzol, 2009.11.03 20:50)

Sziasztok!
Megoszlanak a vélemények, de gondoljátok csak meg milyen bonyolult feladat is egy cukrászdát üzemeltetni
, szakképzett és talpraesett munkaerőt taláni, amikor is a piac telistele van konkurenciával.
Az igazság az, hogy a főnök úrnak néha élég otromba a szája, ami szerintem sem a vendégekre tartozik, meg lehet a problémát szépen csendben is beszélni, félrehívni az alkalmazottat ha gond adódna.
A felszolgáló felhozatal sztem is pocsék,de mit is várhatnánk el a dolgozótól egy olyan munkahelyen a hol fizetni nem nagyon akarnak az embernek és cserébe még ordít is a főnök mint az állat. Néha tiszta terror...-aki ismeri az úgyis igazat ad majd nekem.
Sok mindenen kéne változtatni, ez a vezetőség feladata lenne, akik sajnos túl elfogultak a cukiukkal szenben.
A kávé sztem is pocsék, "de" rettentő drága.
Vannak azért jó pontok is, csatlakozom a többiekhez, és mindenkinek jó munkát kívánok a továbbiakban!

Cukrászda látogatási szokások

(Szamóca, 2009.10.21 10:53)

Szia Bogi!
Felmérést készítettem arról, hogy a magyar lakosság hány százaléka jár cukrászdába.
Az eredményekből néhány adat:
3% saját állítása szerint gyakran,
78% nagyon ritkán (maximum évente egyszer),
10% soha.
Ennyit a cukrászdába járás magyar hagyományairól.

Bergmann

(Bogi, 2009.10.21 10:43)

Azért még mindig a jobbak közé tartozik, szerintem. Jó, hogy magyarországon még vannak cukrászdák, és ilyen sok! Azért minden faluban van, és nagy hagyománya van a sütizésnek! Külföldön van 1-2 igazi cukrászda, különben inkább csak pékségek!